זכויות עובדי קבלן

זכויות עובד קבלן

עובד קבלן יכול להיות גם עובד ניקיון אשר מוצב במקומות עבודה שונים דרך חברת כוח אדם למשל. על אף שמדובר בעובד קבלן ולא עובד ישיר של חברת כוח אדם או החברה השוכרת את שירותיו דרך חברת כוח אדם, הרי שמגיעות לו הזכויות כמו לכל עובד רגיל: ימי הבראה, הפרשות לפנסיה, שכר על עבודתו כמובן, תשלום בגין שעות נוספות ועוד. לעתים רבות, אותם עובדים לא מכירים בזכויותיהם ומנוצלים על ידי מעסיקיהם או כאמור חוששים לאבד את עבודתם ולכן לא מבקשים את מלוא הזכויות המגיעות להם על פי חוק. משרד עורכי הדין שרוני מרגי ישמח ללוות אתכם בהליך, לייעץ לכם ולבדוק את זכויותיכם יותר לעומק. אם מתקיים הסכם קיבוצי או פרטי עם המעסיק ועוד.

עובד קבלן זכויות

מה הכוונה הסכם קיבוצי?

הסכם קיבוצי הוא הסכם שנערך בין קבוצת עובדים מסוימת לקבוצת מעסיקים או מעסיק מסוים. במסגרת ההסכם יפורטו כל תנאי העסקה של העובדים, לרבות תנאי שכר, תשלום בגין שעות נוספות, ימי הבראה, הפרשות לפנסיה ועוד. הסכם זה יהיה בתוקף כל זמן שאין הסכם אישי בין עובד הקבלן למעסיקו שכן הסכם אישי או פרטי יגבר לרוב על הסכם קיבוצי במידה והתנאים בו יהיו טובים יותר מאלה שמציע ההסכם הקיבוצי. ההסכם הקיבוצי יכנס לתוקף בהיעדר הסכם אישי שכזה וכל עוד ההסכם הקיבוצי אינו גורע מהזכויות והתנאים של העובדים על פי דיני העבודה.

חוק עובדי קבלן

איך לבדוק שאתם ממצים את הזכויות שלכם?

ובכן מרבית העובדים אינם מודעים לזכויות שלהם או אינם מייחסים לכך יותר מדי חשיבות. במקרים רבים הם יכולים להפסיד כספים בתלוש השכר, כספי פיצויים, כספי פנסיה ולחוות פיטורין שלא כדין. לכן חשוב מאוד לבדוק כמה דברים בסיסיים גם אם אינכם מבינים בכך יותר מדי לעומק. לדוגמה: האם שולם לכם השכר המלא עבור השעות שאתם עובדים? אם עבדתם שעות נוספתם האם מצוין על כך בתלוש השכר וקיבלתם תוספת שעות? האם מגיע לכם שהמעסיק שלכם יפקיד לכם כספים לפנסיה?

יש עוד שאלות רבות ונתונים רבים שאפשר לבדוק בין אם יש לכם הסכם פרטי, הסכם קיבוצי או שאתם עובדים על פי דיני העבודה המקובלים בחוק. עו"ד שרונה מרגי, בעלת ניסיון של מעל ל 20 שנים בתחום, היא תשמח לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

זכויות עובדי ניקיון | עו"ד שרונה מרגי

עובד ניקיון זכויות

בישראל יותר מאשר במדינות רבות אחרות, מעסיקים עובדי קבלן רבים כדי לחסוך בהוצאות הכרוכות שבשכירת עובד ישיר, כמו גם באחראיות שיש על מעסיק לגבי עובד שכיר שלו. זכויות עובדי קבלן כיום, הן אותו הזכויות העומדות ליתר העובדים ולעתים אפילו מעבר לכך באמצעות הסכמים קיבוציים ואחרים. אם אתם מרגישים שנפגעה אחת מזכויות הבסיס שלכם כעובדי קבלן, אנו במשרד עורכי הדין שרונה מרגי נשמח לייעץ וללוות אתכם בהליך מיצוי הזכויות שלכם.

מה הן הזכויות של עובדי קבלן ניקיון

הסכם קיבוצי הוא הסכם שבין ציבור עובדים לבין ציבור מעסיקים מסוים. לדוגמה בין עובדי ניקיון או מאבטחים המועסקים דרך חברות כוח אדם. בהסכם יהיה פירוט של תנאי ההעסקה של העובדים, ימי החופש שקיבלו ומתי תהיינה העלאה בשכר אם בכלל. יצוינו גם כמות ימי ההבראה של העובד, האחוזים המופרשים לטובת פנסיה, האם יש הפרשה לקרן השתלמות ותנאים רבים אחרים.

זכויות עובדי קבלן במגזר הציבורי

מהי ההיררכיה לפיה פועלים?

חישוב השכר והתנאים של עובדי הקבלן מתקיימים תחילה לפני הסכם אישי אם יש כזה. הוא יגבר בדרך כלל על הסכמים אחרים בתנאי שתנאי העסקה בו יהיו טובים יותר מאותם הסכמים. לאחר מכן יש להתייחס להסכם הקיבוצי, שוב בתנאי שהוא טוב יותר מהתנאים המפורטים בדיני העבודה.

שמירה על זכויות עובדי קבלן

גם עובדי קבלן רשאים לשמור על הזכויות שלהם, כמובן ויש מעסיקים המנצלים את חוסר הידיעה של העובדים או החשש שלהם להשמיע את קולם בנושא כדי לא לאבד את מקום עבודתם. העובדים צריכים לקחת את האחראיות, לבדוק היטב את השכר שלהם, לוודא שהם מקבלים את כל הזכויות שלהם.

• האם השכר ששולם לעובד תואם את כמות השעות שעבד?
    • האם מגיעים לעובד עוד כספי פנסיה שהלא הופקדו לו?
    • האם המעסיק הפקיד רק חלק מהכסף שהיה צריך עבור תשלום המשכורת או הפנסיה?
    • האם המעסיק שילם לנו על שעות נוספות במידה ועבדנו על שעות כאלה?

אל תתפשרו על זכויות העובד שלכם !

זה הזמן שלכם לפנות לעורך דין עבודה המתמחה בתחום דיני העבודה שיבדוק את הנושא שלכם, את המסמכים, תלושי השכר וכן הטענות שלכם בנוגע לחיסורים אפשריים בשכר או בשעות. צוות המומחים במשרד עו"ד שרונה מרגי, עומד לרשותכם, פנו אליהם לייעוץ ראשוני.

זכויות עובד קבלן | משרד עו"ד שרונה מרגי\

זכויות עובדי ניקיון

עובדי ניקיון ותחזוקה הנחשבים לעובדים עם מאפיינים מוחלשים מבחינת שכר, תנאים ועבודה פיזית קשה, זכאים לזכויות מינימום העולות על אלו של עובד רגיל בדרך כלל. הזכויות הללו מוקנות להם על ידי צו הרחבה בענף מפעלי הניקיון והתחזוקה. אותו צו הרחבה נועד כדי להגן על העובדים במסגרת עבודתם כעובדי קבלן ולאפשר להם ליהנות מתאים מינימליים של פרנסה בכבוד וביטחון תעסוקתי. משרד עורכי הדין שרונה מרגי, בעל ניסיון רב שנים בתחום דיני העבודה ובקיא היטב בכל הנושא של זכויות עובדי קבלן. לפרטים נוספים אודות זכויותיכם ומיצוי הזכויות הללו, צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

זכויות סוציאליות עובדי קבלן

על מנת שצו ההרחבה יחול על עובד ניקיון מסוים, הוא צריך להיות מוגדר כעובד ניקיון ואחזקה. כל אדם בישראל המועסק בחברת ניקיון ותחזוקה, למעט עובדים שתנאם מסודרים בהסכם אישי או קיבוצי (העולה בתנאיו על תנאי המינימום של דיני העבודה וצו הרחבה זה) ייחשב כעובד ניקיון לצורך צו ההרחבה. לדוגמה: עובדת ניקיון המנקה בבית הספר מטעם חברת הניקיון והתחזוקה שבה היא עובדת, תהיה זכאית לזכויות של צו ההרחבה, לעומת עובדת ניקיון העובדת כעצמאית בבתים פרטיים או בתי עסק שונים שלא תהיה זכאית לזכויות אלו.

זכויות עובדי קבלן ניקיון

בין הזכויות הייחודיות לעובדים אלו:

• העובדים יהיו זכאים להפרשות לקרן השתלמות של כ-10% משכרם (7.5% מהמעסיק ו2.5% משכרם). לאחר שש שנים מרגע ההפקדה הראשונה ניתן יהיה למשוך את כספי החיסכון עם פטור ממס.
    • ארוחות – עובדי הניקיון יהיו זכאים לסבסוד ארוחות בתנאי שבמקום העבודה מתקיים סבסוד שכזה עבור יתר העובדים (אלה שאינם עובדי קבלן). לדוגמה: אם בחדר האוכל או המזנון שבבית העסק העובדים זכאים לארוחה בשווי 30 שקלים הרי שגם עובדי הניקיון יהיו זכאים לארוחה בשווי 30 שקלים.
    • בגדי עבודה – על המעסיקים לספק לעובדיהם בגדי עבודה המותאמים לסוג העבודה שהם מבצעים במסגרת עבודתם, החל מחולצה ומכנס עבודה, דרך נעלי בטיחות ועוד.

אלו הם רק חלק מזכויות עובדי הניקיון ולצערנו רבים מאותם עובדים, אינם מודעים לכך כלל. צוות משרדה של עו"ד שרונה מרגי מטפל בתיקים רבים הנוגעים לזכויותיהם של עובדי הניקיון, נשמח לייעץ לכם בנושא ולוודא שאתם מקבלים את מלוא הזכויות שלכם.