לייעוץ משפטי מקצועי צרו קשר

    עורך דין זכויות עובדים

    זכויות עובדים

    לכל אדם יש זכויות בסיסיות בהיותו אדם ולענייני עבודה יש זכויות עובדים המספקות קווים מנחים, חוקים והתניות השומרות על הסדר בין עובד למעסיק, כיצד צריך להתנהל בצורה תקנית במקום העבודה, בין העובדים, בין העובד למעסיק ולהיפך ועוד. למעשה זכויות אלו מגנות על העובדים כדי לאפשר להם להתפרנס בכבוד ולשמוע על בטחון תעסוקתי תקין ומצד שני להגדיר את יחסי העבודה בין הצדדים וכן את הזכויות והחובות של כל עובד אל מול המעסיק שלו והעבודה שהוא מבצע. אם אתם מרגישים שנפגעו זכויותיכם כעובדים או רוצים לברר מידע בנושא, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ואנו במשרד עורכי הדין שרונה מרגי נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

    עורך דין לזכויות עובדים

    לכל עובד בישראל יש זכויות עובדים המגינות עליו במקרה של ניסיון ניצול מטעם המעסיק או בשל אירועים אחרים שאינם תקינים, בין אם בנושאים כלכליים ובין אם בנושאים אחרים. להלן חלק מאותן זכויות:

    • שימוע לפני פיטורין – עובדים רבים (בעיקר עובדים הנחשבים צעירים בשוק העבודה) אינם יודעים שלא חוקי לפטר אותם ללא שימוע של המעסיק. העובד צריך לקבל הודעה מוקדמת על השימוע כדי להיערך בהתאם ולתת לו הזדמנות להסביר את הצד שלו. כמו כן ,במהלך השימוע על המעסיק לפרט את הסיבות האמיתיות שבגינן העובד מיועד לפיטורים.
    • דמי חופשה – כל עובד זכאי לחופשה שנתית באורך הנגזר מהיקף המשרה וותק העובד. ימי שבת, חגים, שבתון וימי מחלה אינם נחשבים כימי חופשה. אותם ימי חופשה בתשלום הינם ימים המצטברים בהתאם להיקף המשרה של העובד ועל פי החוק היבש אסור לצבור ימי חופשה מעבר לשנה. בית העסק רשאי להחליט על ימי החופשה בתשלום של העובד, אולם העובד בהחלט רשאי לבקש ימי חופשה נוספים.
    • דמי הבראה – סכום כסף המשולם לעובד אחת לשנה בהתאם לוותק שצבר במקום העבודה והמשרה בה הוא מחזיק. ככל שהעובד ותיק יותר כך דמי ההבראה הולכים וגדלים, עד צבירה של 10 ימים של דמי הבראה בוותק של 20 שנים ומעלה. דמי ההבראה משולמים בהתאם למגזר הפרטי/הציבורי בו עובד העובד והיקף המשרה שלו, אל מול צבירת הימים שמותנים בוותק.

    עורך דין דיני עבודה זכויות עובדים

    עורך דין דיני עבודה זכויות עובדים

    זכויות עובדים עומדות כדי להגן על העובדים במקרים שונים, כדי להכין אותם למצבים מסוימים בחיים או כדי לאפשר להם להתפרנס בכבוד, לשמור על הביטחון התעסוקתי שלהם ובמקביל לנהל חיים נורמטיביים לכל דבר ועניין. חלק מהזכויות עומדות למקרה של הפרת זכויות עובדים או פגיעה בעובדים (כמו במקרה של הלנת שכר למשל) וחלק אלו הן זכויות סוציאליות שנועדו כדי לנהל את חייו בצורה נכונה ומסודרת יותר (למשל בזכות לביטוח פנסיוני).

    מתי נזדקק לשירותיו של עורך דין דיני עבודה זכויות עובדים?

    משרדי עורכי הדין שרונה מרגי, הינו משרד המתמחה בתחום דיני העבודה והיא פועלת שנים רבות בתחום. הניסיון, ההתמדה והמקצועיות המלווים את המשרד לאורך השנים מלווים כל לקוח וכל תיק במטרה להעניק את השירות הטוב והמקצועי ביותר. עורך דין דיני עבודה זכויות עובדים הוא עורך דין המתמחה בתחום זה ואליו אנו מגיעים כאשר אנו מרגישים כי נפגעו הזכויות שלנו כעובדים ומעוניינים לתבוע פיצויים או הסדר אחר בגין אותם אירועים.

    כמה זכויות עובדים בסיסיות שכדאי להכיר:

    • ביטוח פנסיוני – לכל עובד בישראל יש זכות לביטוח פנסיוני. על המעסיק של אותו עובד החובה להפריש לו כ-18.5% עד 20.83% משכר הברוטו של העובד כהפרשות לשכר הפנסיה (6% מתוך זה על חשבון העובד היתר על חשבון המעסיק). ההפרשות מהמעסיק מחולקות גם לרכיבי פיצויי פיטורים, רכיבי אובדן כושר אבודה, רכיבי תגמולים ועוד.
    • פיצויי פיטורים – בהתאם לוותק של העובדים במקום העבודה העובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורים עם סיום העסקתו.
    • דמי חופשה – כל עובד יהיה זכאי לכמה ימי חופשה בשנה בהן יהיה זכאי לתשלום. הצבירה היא בהתאם להיקף העבודה של העובד והוותק שלו.
    • דמי נסיעות – על המעסיק לדאוג לאחד מהשניים: הסעה על חשבון המעסיק או החזר דמי נסיעות בגובה תשלום של עד 22.6 ₪ ליום לנסיעה בתחבורה ציבורית לעבודה. כמו כן במידה וכרטיסיות או כרטיס חופשי חודשי יהיו מוזלים ויתר ויאפשרו את הגעתו של העובד לעבודה בצורה ראויה הרי שהמעסיק יוכל לשאת בעלויות של כרטיסיות אלה.

    אלו הם רק חלק מהזכויות המגיעות לכם כעובדים. כדאי מאוד לברר את הזכויות העומדות לזכותכם. להתייעצות או בירורים משפטיים פנו אל עו"ד שרונה מרגי, המומחית בתחום דיני עבודה ובעלת ניסיון של עשרות שנים בתחום.

    השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין