לייעוץ משפטי מקצועי צרו קשר

    הלנת שכר תביעה

    הלנת שכר תביעה פלילית

    הלנת שכר הוא מצב שבו עובד לא מקבל את מלוא השכר ממעסיקו או שאינו מקבל אותו בזמן. במקרה כזה רשאי העובד להגיש תביעה נגד מעסיקו (או מעסיקו לשעבר) ולדרוש פיצויים בגין הלנת שכר. משרדי עורכי הדין שרונה מרגי פועל שנים רבות בתחום דיני העבודה ומתמחה בתחום זה. בין התיקים הרבים בהם טיפל המשרד טופלו לא מעט תיקים בנושא הלנת שכר. אז אם אתם מרגישים שבוצעה הלנת שכר ממעסיקכם צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

    הלנת שכר הגשת תביעה

    מהי הלנת שכר ומה זה שכר מולן?

    כפי שאמרנו – הלנת שכר היא מצב שבו המעסיק לא משלם את המשכורת של העובד או חלק ממנה בהתאם למועד הקבוע בחוק. המועדון החוקי לתשלום השכר כתוב מפורשות בהוראות חוק הגנת השכר 1958. בסעיף 9 לחוק הגנת השכר נקבע כי יש לשלם את השכר החודשי בתום החודש בעדו משלמים את השכר. דהיינו, התשלום צריך להתבצע כבר בסוף אותו חודש עבודה. מצד שני סעיף 1 לחוק קובע את המונח "שכר מולן" כשכר שלא שולם עד ליום הקובע. המוגדר בסעיף זה הוא היום ה9 לכל חודש. כלומר, את השכר יש לשלם בכל חודש קלנדרי עד ה 9 לחודש. כל תשלום שלא יועבר עד תאריך זה הינו למעשה שכר מולן. 

    תביעה בגין הלנת שכר

    הלנת שכר תביעה – איך מגישים?

    כדי להתלונן על הלנת שכר, תביעה תהיה בגדר חובה. כמובן שחשוב למלא את הטופס בצורה טובה, ברורה ונכונה. את התביעה יש להגיש בכתב לבית הדין האזורי בו פועל העובד או מקום העבודה המדובר. הגשת כתב התביעה תהיה באמצעות מילוי טופס "תביעה לתשלום פיצויי פיטורים/שכר עבודה…" בטופס יצוינו פרטים מלאים על העובד, פרטים על המעסיק וכמובן את פירוט התביעה וכו'. מומלץ להוסיף לכתב התביעה את כל המסמכים העשויים לתרום לכם להוכחת התביעה: התכתבות עם המעסיק, צילום ימים ושעות עבודה, תביעה על התעמרות בעבודה ועוד. שימו לב כי יש סעיף התיישנות בכל הנוגע לתביעת הלנת שכר ולכן יש להגיש את התביעה בזמן קצר יחסית מתקופת הלנת השכר. לפרטים נוספים צרו קשר עם משרד עו"ד שרונה מרגי, וצוות המשרד ישמח לעמוד לרשותכם.

    הלנת שכר עבירה פלילית

     

    הלנת שכר עבירה פלילית

    עבירת הלנת שכר היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. מעסיק המעלים או מעכב תשלום שכר המגיע לעובד שלו שלא כדין עובר עבירה פלילית ויש בזכותו של העובד לדרוש פיצויים בשל כך. הלנת שכר תביעה פלילית תוגש על ידי עורך דין דיני עבודה מומלץ מוסמך ומקצועי בתחום המתמחה בתחום דיני העבודה ויוכל ללוות אתכם בהליך מתחילתו ועד סופו. משרד עורכי הדין שרונה מרגי מתמחה בתחום דיני העבודה וראש המשרד, עורכת הדין שרונה מרגי, הינה בעלת ניסיון של מעל 20 שנים בתחום. לפרטים נוספים והגשת כתב תביעה נגד המעסיק שלכם (או המעסיק לשעבר) ניתן ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם.

    מהי הלנת שכר?

    הלנת שכר היא אי עמידה בתשלום המגיע לעובד בגין עבודתו, בין אם באופן מלא או חלקי ולא יאוחר מהתאריך המוגדר בחוק כתאריך לתשלום. החוק להגנת השכר קובע כי יש לשלם את השכר החודשי עד תום החודש בעדו הוא משתלם. כלומר התשלום צריך להתקבל בדרך כלל עם סיום חודש העבודה אולם סעיף 1 של החוק קובע כי היום הקובע הוא היום התשיעי לאחד מועד התשלום הקבוע ועל כן תשלום שישולם אחרי ה9 לחודש ייחשב כשכר מולן. לדוגמה: השכר עבודה חודש דצמבר צריך להיות משולם עד ה9.1. 

    הלנת שכר התיישנות

    התיישנות לנושא הלנת שכר:

    את התביעה בגין הלנת שכר, צריך להגיד בזמן יחסית קצר לאחר תקופת הלנת השכר. אם השכר לא שולם כלל – ניתן להגיש את התביעה תוך שנה ממועד הלנת השכר. אם הוא שולם באיחור, יש להגיש את התביעה תוך 60 יום ממועד הלנת השכר אם כי בסכמות בית הדין להאריך את התקופה ב30 יום נוספים. 

    תביעה על הלנת שכר

    אופן ניהול המשפט בגין הלנת שכר:

    לתביעות מעל 31,300 ₪ (נכון ל2021) התביעה תידון בדיון רגיל. בתביעה בסך נמוך יותר התביעה תידון בהליך מהיר הנועד לקיצור הליכים משפטיים. בדרך כלל הליכים קצרים שכאלה יושלמו תוך דיון אחד בו יוצגו כל העדויות ויושמעו שני הצדדים. לפרטים נוספים והגשת כתב תביעה בגין הלנת שכר, צרו קשר עם צוות משרד עורכי הדין שרונה מרגי, באתר או בטלפון ונשמח לתת לכם שירות.

    השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין