לייעוץ משפטי מקצועי צרו קשר

    פיטורים ללא שימוע

    מכתב פיטורים ללא שימוע

    לא פעם אנו שומעים על מקרים רבים בהם אנשים קרובים אלינו מפוטרים מעבודתם ואנו מרגישים שמשהו שם לא בסדר, שההליך לא בוצע כראוי או שהסיבה איננה ראויה לפיטורים. רוב האנשים אינם מודעים לזכויותיהם כעובדים ו/או מוותרים על ההתעסקות וההליך המשפטי ופשוט "משלימים" עם המצב ובכך עשויים להפסיד מזכויותיהם – לרבות פיצויים המגיעים להם על פי חוק. כל מעסיק המעוניין לפטר את מי מהעובדים שלו צריך לקיים שימוע, במסגרתו הוא יבהיר לעובד כי התנהלותו או ביצועיו אינם מקובלים וכי במידה ולא ישפר אותם (או מסיבה אחרת כמובן) הרי שהוא לא יוכל להמשיך בחברה. פיטורים ללא שימוע, משמע פיטורים שלא כדין. משרד עורכי הדין שרונה מרגי ילווה אתכם לכל אורך ההליך ויעמוד על זכויותיכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם על עוגמת הנפש שנגרמה לכם כתוצאה מפיטורים שלא בוצעו כהלכה. 

    מהם פיטורים שלא כדין?

    פיטורים שלא כדין, אלו פיטורים שנגרמו כתוצאה מסיבה לא נאותה או בדרך שאינה ראויה כמו התעמרות בעבודה. החוק קובע מהו הדין בנוגע לפיטורי עובד וכיצד צריך לעשות זאת בצורה ראויה. כל מעסיק רשאי להפסיק את עבודתו של אחד מעובדיו אולם יש לבצע את הפיטורים בהתאם למקובל בחוק.

    פיטורין ללא שימוע

    מהם פיטורים ללא שימוע?

    על המעסיק המעוניין לפטר עובד מסוים, לקיים תחילה שימוע בהתראה מראש עם העובד המועמד לפיטורים, אלא אם כן תקופת ההעסקה הייתה מתוחמת ומסוכמת בזמן מסוים וסיום העסקה נובע מסיום תקופת ההעסקה שהייתה ידועה מראש לעובד. 

    לדוגמה: אדם העובד במפעל למנעולים, לפתע מקבל מכתב פיטורים ללא שימוע מוקדם הרי שהוא מפוטר שלא כדין.

    פיטורים ללא שימוע בהריון

    אם אותו אדם ידע מראש שהוא מועסק לתקופה מסוימת (נניח למשך שנה ואז מסיים את עבודתו) הרי שבעל העסק רשאי לסיים את עבודתו של אותו עובד ללא שימוע מוקדם, שכן סיבת הפיטורים היא כתוצאה מסיום זמן התעסוקה שסוכם מראש והיה ידוע לעובד מראש. 

    לסיכום, לעתים רבות עובדים אינם מודעים לזכויותיהם ומשלימים עם האופן שבו פוטרו, גם אם זה לא נעשה בצורה הוגנת ועל פי החוק. במקרים כאלה ואחרים, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר במשרד עורכי הדין שרונה מרגי ונשמח לעמוד לשירותכם ומאחוריכם בדרישת הזכויות שלכם.

    פיטורים שלא כדין | עו"ד שרונה מרגי

    פיטורין שלא כדין

    הדין מגדיר את התנאים והסיטואציות השונות בהן עובד שהופסקה עבודתו עשויה להיחשב לפיטורין שלא כדין. כלומר פיטורין שלא בדרך חוקית, בין אם באופן שבו היא התרחשה ובין אם מסיבות לא נכונות. כאמור לעובד שפוטר מעבודתו מגיע למצות את זכויותיו כחוק וכדי לעשות זאת הוא צריך לעבור הליך פיטורין ראוי וחוקי. כמו כן עובדים רבים "משלימים" עם האופן שבו הם פוטרו, לא ממצים את מלוא זכויות הפיטורים שלהם ובכך למעשה מפסידים במקרים רבים גם כספי פיצויים המגיעים להם. משרד עורכת הדין שרונה מרגי, מתמחה בתחום דיני העבודה ופועל כבר שנים רבות בתחום. צוות המשרד בראשות עו"ד שרונה מרגי ישמח ללוות אתכם בהליך ולהעניק לכם את השירות הטוב ביותר שיעזור לכם למצות את מלוא הזכויות שלכם במקרה של פיטורין שלא כדין.

    פיטורין שלא כדין ללא שימוע

    מהו מצב של פיטורין שלא כדין?

    פיטורין הוא מצב שאינו נעים לאף אחד, לא לעובד ובדרך כלל גם לא למעסיק, אולם מבחינת העובד מדובר לרוב בעוגמת נפש, באיבוד מקור הפרנסה שלו ובצורך בחיפוש אחר מקום עבודה אחר. כאשר הפיטורין מבוצעים על פי דין, אין טענות כלפי המעסיק ואין לעובד אלא לחפש אחר עבודה אחרת, אולם במקרים רבים (רבים מדי לצערנו) עובדים רבים אינם מודעים לזכויות העובד שלהם במקרה של פיטורים ומעסיקים או שאינם יודעים זאת או שיודעים את החוקים ומנצלים זאת ולא מאפשרים לעובדים המפוטרים לממש את מלוא זכויותיהם, כמו למשל פיצויים מלאים המגיעים להם. 

    פיטורין שלא כדין במגזר הפרטי

    ישנם מקרים שונים בהם הפיטורין מתבצעים שלא כדין:

    • פיטורין משיקולים שלא בתום לב – מעסיק רשאי לפטר את העובד מכל סיבה שהוא רוצה, אולם אם הסיבה המוצגת לעובד איננה אמיתית והשיקולים האמיתיים של הפיטורים מוסתרים מפני העובד במקרים רבים זה ייחשב לפיטורין שלא כדין.
    • פיטורין בתקופת מחלה – עובד הנמצא בתקופת מחלה, גם אם זו ממושכת, ומציג מסמכים המגבים את היעדרותו מהעבודה בשל אותה מחלה, הרי שאם יפוטר מסיבה זו הפיטורין יהיו שלא כדין והעובד יהיה זכאי לפיצויים.
    • פיטורים בניגוד להסכם – אם יש הסכם מפורש בין הצדדים על תקופת העסקה מסוימת ו/או תנאים שונים בגינם העובד עמד בתנאיו אולם המעסיק פיטר אותו בצורה המפרה את ההסכם הרי שמדובר בפיטורין שלא כדין.

    בכל מקרה של חשד לפיטורין שלא כדין, כדאי לפנות לעורך דין דיני עבודה מומלץ, פנו אל משרדה של עו"ד שרונה מרגי. הניסיון והמקצועיות יעשו את כל ההבדל.

     

    השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין