זכויות עובדים

זכויות עובדים ואיך לשמור עליהן
    במדינת ישראל רוב האנשים העובדים מועסקים כשכירים. חלקם מועסקים במקומות עבודה פרטיים וחלקם מועסקים במקומות עבודה ציבוריים. אין זה משנה כלל מי הוא המעסיק, אך חשוב מאוד שבכל מקום עבודה ישמרו זכויותיו של העובד. למרבה הצער, לא מעט מעסיקים פוגעים בזכויות העובדים שלהם, כיצד ניתן להתמודד עם הדבר, וכיצד נדע מה הן הזכויות שלנו, כל זאת במאמר הבא.

מהן זכויותיו של עובד?

לכל עובד יש זכויות בסיסיות שיש לשמור עליהן במהלך כל שנות עבודתו. זכויות אלו מעוגנות בדיני עבודה, נושאי הסדרת יחסי עובד מעביד וכן בהסכמים קיבוציים שונים. הזכויות השונות מדובר על תשלומי שעות נוספות, חופשות שונות, פיטורים, קביעת שעות עבודה, שעות אם, תנאים סוציאליים ועוד. לא כל העובדים מודעים לזכויותיהם ויש מעסיקים המנצלים זאת, למשל מפטרים ללא שימוע, לא משלמים פיצויים, לא מעניקים תנאים סוציאליים ועוד. עורך דין לדיני עבודה, יוכל לסייע לכל עובד שאינו מודע לזכויותיו וכן לעובד שזכויותיו נפגעו. קשה מאוד להתנהל לבד מול מעסיק בעל יכולות כלכליות, במיוחד שאדם פרטי במרבית המקרים אינו מודע לדיני העבודה ובוודאי שאינו בקיא בהם. ישנם מקרים בהם ניתן למנוע פיטורים, מקרים בהם תוכלו לשמור על זכויותיכם ולהמשיך לעבוד ללא פחד ומורא וכן, לסיים את העסקתכם בצורה נאותה תוך שמירה על הזכויות שלכם וקבלת המגיע לכם.

חובתו של המעסיק

הידעתם כי המעסיק שלכם מחויב לשמור על ביטחונכם במהלך שעות העבודה? הוא אמור לדאוג כי הנכם עובדים בסביבה בטוחה ומוגנת, לשמור על כך שלא יהיו מפגעים במקום העבודה שיוכלו לפגוע בכם. בכל מקרה שנפגעתם במקום העבודה, יש לבדוק תחילה שלא היתה רשלנות של המעסיק, שבעקבותיה נפגעתם. כך גם במקרה של תנאי העסקה, חשוב לדאוג שחוזה העסקה שלכם הוא הוגן שאתם מקבלים את כל הזכויות המגיעות לכם כחוק כמו תשלומים שונים, הפרשות לפנסיה ועוד. משרד עורכי הדין שרונה מרגי, עוסק בנושאים אלה, והנכם מוזמנים לפנות אליו לייעוץ. מדובר במשרד בוטיק, המעיק שירות מקצועי עם שירות מן המעלה הראשונה ללקוחותיו, עד למיצוי כל זכויות הלקוח.