לייעוץ משפטי מקצועי צרו קשר

    אמת שאינה משתמעת לשתי פנים

    נושא ההטרדות המיניות הפך להיות חלק מהנושאים שבכותרות במדינת ישראל. הטרדות מיניות ישנן בכל מקום, ברחוב, בבית וגם במקום העבודה. הטרדה מינית במקום העבודה יכולה לגרום נזק רב למוטרד מאחר ופה מדובר על פרנסתו, ולעיתים אנשים רבים לא מתלוננים מהפחד לאבד את מקור פרנסתם. ניצול יחסי מרות בעבודה, הוא אחד מהדברים הגרועים ביותר שיכולים לקרות וצערנו זה קורה וגורם עוגמת נפש רבה למוטרד. הטרדה מינית לסוגיה השונים היא דבר שקשה מאוד להתאושש ממנו, אך הטרדה מינית במקום העבודה היא גרועה בהרבה, כי מדובר בו בעתידו המקצועי של המוטרד, דבר היכול להשפיע על עתידו האישי. למרות המודעות הגוברת והולכך בנושא, אנשים רבים עדין חוששים להתלונן, יש החוששים כי לא יאמינו להם ויאמינו לצד המטריד, ויש החוששים שיפנו אליהם אצבע מאשימה והם יהפכו למושא רכילות ועוד. באם הוטרדת במקום העבודה, אין צורך לחשוש, יש לפנות בהקדם לעורך דין לדיני עבודה, שיוכל לדאוג אך ורק לאינטרסים שלך ולגרום למטריד לשלם על מעשיו.

    במה מתבטאת הטרדה מינית?

    בכל מקום עבודה צריך להיות ממונה על הטרדה מינית וכן תקנון על פי החוק למניעת הטרדה מינית. נשים וגברים כאחד יכולים לסבול מהטרדה מינית בעבודה, ולכולם מגיע טיפול הולם בעניין. יש הנוטים לחשוב כי מעשים מגונים ומגע זו הטרדה מינית, אך במציאות להטרדה מינית יש פנים רבות לדוגמא: הצעות בעלי אופי מיני, אמירות בעלות אופי מיני המשפילות ואף מבזות את הקורבן, הפצת תמונות בעלות אופי מיני, התנכלות על בסיס הטרדה מינית, מעשים מגונים, ניצול יחסי מרות, סחיטה באיומים ועוד. אנשים רבים חוששים לפנות במקום העבודה לאחראי על ההטרדות המיניות מאחר והם פוחדים שלא יעשה דבר ראוי בעניין. יש לדעת כי למעסיק ישנה אחריות מסוימת והוא צריך לדאוג לסביבה בטוחה לעובד. החוק הרלוונטי לכל הנושא של הטרדה מינית, הוא החוק למניעת הטרדה מינית, שיש בו 6 הגדרות ברורות מאוד מה היא הטרדה.

    אל תתמודדו לבד

    במידה ומקום העבודה לא מטפל לשביעות רצונכם בהטרדה מינית, או שאינכם מוכנים להסתפק במה שנעשה מצד המעסיק, אתם יכולים בכל רגע להגיש תלונה על הטרדה מינית, וכן יש אפשרות לתבוע אזרחית במקרה זה. עורכת הדין שרונה מרגי, מטפלת בכל נושא ההטרדות המיניות בעבודה ברגישות יתר ובמקצועיות, מתוך הבנה כי הקורבן עובר מסכת של ייסורים והתמודדות לא קלה במובנים רבים, פנו אליה עוד היום לקביעת ייעוץ.

     

    השאירו פרטים ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין